Valtuustoaloite 23.08.2021

Kaupunginvaltuusto 23.8.2021

Pyhäjärven kaupunkistrategia hyväksyttiin valtuustossa 26.6.2018. Strategia sisältää vision vuodelle 2030 ja strategiset tavoitteet vuosille 2018-2021, ja seurannan ja arvioinnin.

Tulevan valtuuston yhtenä tärkeänä tehtävänä on aloittaa kaupunkistrategian päivittäminen seuraaville vuosille ja vuosikymmenille.

Kuntalaisten osallistaminen strategian valmisteluun on tärkeää, ja on omiaan tukemaan päätöksentekijöitä tässä työssä.

Tämän vuoksi on tärkeää, että kuntalaisilta koostettaisiin näkemyksiä kaupungin nykytilasta, kehittämistyön suunnasta, millaisia arvoja kuntalaiset pitävät tärkeinä jne.

Kysely on helpohko tehdä verkkokyselyllä, ja mahdollisuus on myös annettava kirjallisiin vastauksiin.

Pyhäjärven Perussuomalaiset ry tekee valtuustoaloitteen, jossa esitämme, että kaupunki lähtee toteuttamaan kyselyn kuntalaisille mahdollisimman pian. Kysymykset tulisi laatia siten, että niihin on vaivatonta vastata. Vastausten yhteenveto tulee saattaa päätöksentekoelimiin ja strategiatyön pohjaksi.

Pyhäjärvi 23.8.2021

Pyhäjärven Perussuomalaiset ry